Jak wyczyścić gaźnik w motocyklu? Czyszczenie i regulacja

Jak wyczyścić gaźnik w motocyklu? Czyszczenie i regulacja tego elementu jednośladu uchodzi za czynność precyzyjną i czasochłonną. Niemniej utrzymanie gaźnika w czystości, wolnego od wszelkich osadów jest gwarancją sprawnego działania motocykla lub skutera. Czy wiesz, jak wyczyścić gaźnik w motocyklu? Przeczytaj nasz wpis — poznasz szczegóły konserwacji tej części.

Czyszczenie i regulacja gaźników motocyklowych — po co się to robi?

Czyszczenie i regulacja gaźnika nie jest jednym z elementów obowiązkowych, o które musisz dbać rokrocznie. Jednak intensywna eksploatacja jednośladu może być tego wskazaniem! Jeśli w sezonie nie pokonujesz tras dłuższych niż np. 500- 600 km, możesz liczyć na to, że w gaźniku, a dokładnie na dnie jego komory pływakowej nie zebrało się wiele zanieczyszczeń. Oznacza to, że w następnym roku Twój jednoślad będzie gotowy do trasy. Wyznacznikiem będzie jego prawidłowa i czysta praca po postoju w sezonie zimowym.

Jednak czyszczenie i regulacja gaźników motocyklowych mogą okazać się niezbędne, jeśli Twój sezon motocyklowy był bardzo intensywny. Jeżeli udało Ci się przejechać w nim od kilku do nawet kilkunastu tysięcy kilometrów, wysoce prawdopodobne, że w komorze pływakowej osadziło się dużo zanieczyszczeń, które mogą wpływać na pracę gaźnika. Jeżeli nie zadbasz o to przed zimowym postojem, możesz spodziewać się poważnych problemów z ponownym uruchomieniem jednośladu po zimie. Objawem zanieczyszczonego gaźnika jest zatkanie kanalików i dysz, a stąd już prosta droga do awarii silnika.

Jak wyczyścić gaźnik w motocyklu?

Czyszczenie gaźnika należy rozpocząć od demontażu gaźnika, dokładnego umycia jego wnętrza i na koniec — oczyszczenia go z resztek drobin z wykorzystaniem sprężonego powietrza (kieruj je w stronę dysz i kanalików gaźnika). Na kolejnym etapie oceń stan techniczny poszczególnych elementów:

  • sprawdź zaworek iglicowy,
  • zobacz, czy membrany i uszczelki nie są sparciałe i nie wymagają wymiany,
  • określ stan życia przepustnic.

Jeśli okaże się, że któryś z elementów jest wątpliwej kondycji — kup niezbędne części motocyklowe.

Może okazać się, że niektóre z zanieczyszczeń są wyjątkowo trudne do usunięcia. Możesz wówczas sięgnąć po myjkę ultradźwiękową lub zdecydować się na bardziej zaawansowane czyszczenie kanalików z wykorzystaniem frezarki.

Współczesne, zaawansowane gaźniki motocyklowe zostały fabrycznie wyposażone w specjalny układ, który umożliwia płukanie komory paliwem ze zbiornika. Cały proces reguluje się z wykorzystaniem śruby umieszczonej na dnie komory. Nie oznacza to jednak, że możesz całkowicie zrezygnować z okresowego czyszczenia — niemniej będzie ono wymagane rzadziej.

Regulacja

Oczyszczony z zanieczyszczeń gaźnik możesz wyregulować. To właśnie teraz musisz prawidłowo ustawić poziom pływaka/paliwa do obudowy gaźnika. Jest to bardzo ważna czynność, która odpowiada za pracę gaźnika. Uwaga! Regulację można przeprowadzić wyłącznie na idealnie czystym gaźniku.

Regulacja gaźnika jest kwestia dość precyzyjną. Nierzadko konieczne jest wykonanie jednej lub kilku jazd próbnych, aby osiągnąć optymalny efekt. Obserwuj podczas jazdy pracę jednośladu i w miarę potrzeb konfiguruj ustawienia gaźnika, aby motocykl reagował prawidłowo na różnych torach jazdy.

Nasz sklep z częściami do motocykli oferuje wiele elementów, których możesz potrzebować przy okazji czyszczenia gaźnika. Oferujemy trwałe uszczelki gaźnika, a także zamienne iglice do gaźników w atrakcyjnych cenach. W naszym katalogu części znajdziesz również dysze paliwowe i elementy niezbędne do naprawy innych układów w Swoim jednośladzie — zachęcamy do sprawdzenia oferty!

Darmowa wysyłka

Darmowa wysyłka

U nas nie musisz płacić za wysyłkę. Wystarczy, że złożysz zamówienie za minimum 350 zł, a paczka z częściami zostanie wysłana na nasz koszt.
Zwrot

Zwrot

Korzystając z oferowanego przez nas prawa do zwrotu, możesz zwrócić produkt nawet do 14 dni po zakupie.
Duży wybór części

Duży wybór części

Korzystaj z naszej bogatej oferty. U nas znajdziesz tysiące części zamiennych do wszystkich marek motocykli, skuterów, quadów.